Obchody Tygodnia Głuchych w naszej szkole. Zaniebieściła się cała szkoła w motylkach- symbolu Głuchych. Plakaty na każdym kroku, z których można było się dowiedzieć ciekawostek co i dlaczego w tym tygodniu będzie się działo.
W klasach 4-8 SP 49 i SP 53 uczniowie obejrzeli film „Czym jest kultura Głuchych i jak ją zrozumieć?
Młodsi słuchali piosenek Majki Jeżowskiej oraz Pauliny Przybysz i oglądali bajki „Paweł i Gaweł” i „Play Safe” a nawet uczyli się migać wierszyk „Żółw i zając”z tłumaczeniem na PJM. Starsi mogli śpiewać piosenki ulubionych wykonawców i zobaczyć ich interpretację w języku migowym.
W świetlicy dzieci działały kreatywnie i wykonały super lapbooki związane z życiem osób niesłyszących: kolorowały motyla, poznawały alfabet palcowy,tworząc np. swoje imię. Była to świetna okazja do rozmów o empatii, szacunku i wzajemnym wsparciu. Na wielkim, niebieskim motylu- symbolu kultury Głuchych – każdy mógł przykleić karteczkę z miłym słowem dla dzieci niesłyszacych.
Na naszym fanpage’u można było rozwiązać quiz dotyczący Głuchych i oczywiście zobaczyć zdjęcia z obchodów. Miłego oglądania i do przyszłego roku!
p.s. Jeśli ktoś nie zdążył, albo chce jeszcze, oto linki:
Majka Jeżowska - Marzenia się spełniają - interpretacja w PJM
Aleksander Fredro "Paweł i Gaweł" (PJM, lektor PL, napisy PL)
Kreskówka "Play Safe" opisywany w Polskim Języku Migowym
Czym jest kultura Głuchych i jak ją zrozumieć? Rozmowa z dr Magdaleną Dunaj | Migowy alfabet
Młodzi migają muzykę